Oops! Sorry!!


This site doesn't support Internet Explorer. Please use a modern browser like Chrome, Firefox or Edge.

Wat te doen als SALES resultaten maar blijven tegenvallen?

Sales mensen zijn meestal positief. Ze willen succesvol zijn en stellen ambitieuze targets. Tuurlijk. "We gaan ervoor". Maar de praktijk is weerbarstig. Eventjes kan het tegenzitten, maar wat als de targets structureel te hoog lijken te liggen?

3 November 2022

We willen externe verklaringen

Als resultaten achterblijven willen we graag begrijpen hoe dat komt. Zowel de professionals zelf, maar ook de sales managers. Dan gebeurt er iets heel opvallends: we hebben de enorme neiging om de verklaring te gaan zoeken in externe factoren.

Dus alles wat buiten je eigen invloed ligt. Het ligt aan de markt, de kwaliteit van de leads, de tijd van het jaar, de verouderde website, de campagne van de concurrent. En ga zo maar door. Er speelt van alles mee. En dat is ook zo. Maar dit is allemaal slechts de context waarbinnen we moeten werken.

Sales formule

De ware uitdaging zit erin om grip te krijgen op alle interne factoren. Dus alles waar we direct invloed op hebben in het sales proces. Zoals onze tijdbesteding, selectie van leads, mate van aandacht, consistentie van opvolging, etc. Hierin moeten we eerlijk naar onszelf zijn.

De belangrijkste factoren voor succes zijn:

  • Duidelijkheid van het doel (eenduidige meting van succes)

  • Duidelijkheid van het salesproces (wat je moet doen)

  • Consistentie van uitvoering

  • That's it. Houd je uitdaging zo eenvoudig mogelijk. Spreek elkaar wekelijks aan op de voortgang en waar we elkaar kunnen helpen. Daarom houden we bij 1FOCUS altijd weeksessies. Voor het inslijten van de benodigde patronen. Saai? Zeker! Succesvol zijn is niet op hoop van zege, maar een strakke uitvoering van je kernactiviteiten.


    Tot zover voor nu. Werk ze!

    Ronald foto

    Ronald van Westering

    1FOCUS oprichter & Consultant

    NIEUW: GRATIS ONLINE TRAINING!